Copyright © 2004–2011 Hair Centrum Praha s.r.o. – všechna práva vyhrazena.
Napište nám | Právní doložka | Reklama na webu vlasy.cz | RSS
Stránky používají redakční systém WebContent CMS
Webdesign vytvořil WebMotion CZ

Blahodárnost kofeinu na hustotu vlasů dokazuje nejnovější výzkum vědeckého týmu na univerzitě v Jeně. Podle výzkumu je kofeinový stimulant vhodný především pro muže, jejichž vlasové kořínky jsou citlivé na mužský hormon testosteron, který způsobuje vypadávání vlasů.
Kofein patří do skupiny látek, které povzbuzují lidský organismus a je nejrozšířenějším přírodním stimulantem na světě. Jeho povzbuzující účinky jsou dobře známé už po celá staletí, a to především díky hojné konzumaci kávy a čaje. Z chemického hlediska je kofein nepříliž složitou sloučeninou základních organických prvků dusíku, kyslíku, uhlíku a vodíku, jak je patrné ze znázornění jeho molekuly.
Alkaloid kofein je známý již od 6. století před naším letopočtem a pro jeho účinky byl považován za zázračný lék. Tato látka je obsažena v listech, semenech a plodech kávovníku, ale také i v čajovníku, kakaovníku a dalších zhruba šedesáti rostlinách (maté, yerba, guaraná atd.). Kofein také obsahuje i čokoláda, coca-cola, energetické nápoje, limonády či oříšky.
Kofein je všeobecně považován za takzvanou užitečnou drogu, je využitelný v různých oblastech lidského života a nejvíce tam, kde je třeba podpory bdělosti a fyzického výkonu. Účinky kofeinu po vnitřním užití pocítíme téměř okamžitě.
Odborníci tvrdí, že naprosto bezpečná je dávka 300 miligramů kofeinu denně, což představuje zhruba 3 šálky kávy nebo čaje. Předávkování (250 mg a výše) se projevuje nervozitou, vzrušením, tachykardií a srdeční arytmií, nespavostí a škubáním svalů. Proto je důležité nic nepřehánět, organismus si sám řekne, kolik kofeinu
potřebuje.
|
šálek kávy, fermentovaný čaj |
90–150mg |
|
zelený čaj |
30–70 mg |
|
cola 0.3l |
30–45 mg |
|
1 kousek čokolády (30 g) |
5–25 mg |
|
kakao |
2 mg |
|
v poslední době v tzv. energy drinky |
od 70 mg |
Pokud bychom však chtěli zajistit dostatečný přísun kofeinu do vlasových kořínků, museli bychom vypít zhruba 60 až 80 šálku kávy denně, což je jaksi z praktického hlediska nevhodné, takže nám pití kofeinu při podpoře vlasových kořínků nepomůže. Je potřeba jej dostat přímo k vlasovým kořínkům.
Paradoxně, to co objevili vědci dnes, znají domorodé kmeny v oblasti Amazonie již celá staletí.
Pokud chcete vlasovým kořínkům zajistit maximální přísun této látky, vyzkoušejte osvědčený recept šamanů z Amazonského pralesa. Jihoameričtí Indiáni využívají odvar z bobů guarany, který přímo z času na čas aplikují na pokožku hlavy. Odvar nechají luhovat přes noc a aplikují ráno.
|
TIP! V Evropských podmínkách je nejlepším zdrojem přírodního kofeinu káva. Silný odvar z kávových zrn nechte vyluhovat alespoň 4 hodiny v horké vodě a poté aplikujte na vlasovou pokožku. Používejte vždy večer a nechte působit přes noc. První výsledky se nedostaví hned, musíte si počkat alespoň 3 měsíce. Pro vylepšení můžete přidat do vychladlého odvaru těsně před jeho použitím i pár kapek vitaminu E. Totéž platí o louhování černého nebo zeleného čaje, ve kterém je taktéž kofein přítomen. Pokud si chcete udržet bujnou kštici až do stáří, je potřeba začít s preventivní kúrou co nejdříve. |
Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!